Primary Advertiser

התואר שיצרף אתכם לאתגר הגדול של מדינת ישראל

בשיתוף המכללה האקדמית כנרת, בשיתוף המכללה האקדמית כנרת

4.7.2020 / 10:06

המחסור במים תמיד הערים קשיים באזורנו, אבל ידענו להפוך בעיה להזדמנות. בעזרת פרויקטים לאומיים והון אנושי יוזם ויצירתי, נצברו ידע וניסיון רבים בתעשיית המים והם אף מופצים לעולם. הכירו את מסלול הלימודים שיכול לפתוח לכם דלת לקריירה בינלאומית

צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

בשנים הקרובות מקווה מדינת ישראל לעשות שינוי היסטורי: בנייתה של מערכת הובלת מים אל הכנרת, במקום ממנה. על פי התכנית, שאמורה להזרים לכנרת כ-120 מיליון קוב מים בשנה, דרך המוביל הארצי יזרמו המים בצינור בקוטר 64 צול לכיוון הכנרת.

זהו רק אחד מבין שלל הפרויקטים השאפתניים שנעשים בתחום המים בישראל. מדינת ישראל נמצאת באזור חם ברובו ומדברי בחלקו ומאז ומתמיד, מנסה להתמודד בעזרת פתרונות יצירתיים עם המחסור הקבוע כמעט במים.

בשל המצב הזה, ובעזרת שילוב בין גורמים רבים, כולל השקעות כלכליות נבונות, הון אנושי איכותי, יזמות ויצירתיות, התפתחה בישראל לאורך השנים תעשיית מים, העוסקת הן בפיתוח והן בייצור בתחומים השונים של סקטור המים, כולל מערכות להולכה וטיפול במים ושפכים והקמת פרויקטים בתחום המים. רק בשנים האחרונות ראינו פיתוח גדול במשק המים, כולל מתקני התפלה חדשניים ופרויקטים לאומיים נרחבים אחרים.

דרך החשיבה מחוץ לקופסה, ישראל עשתה התקדמות הדרגתית ומשמעותית בנושא, אך לאור נקודת המוצא שלנו כמדינה, העבודה בתחום אף פעם לא מסתיימת ותמיד צריך לתכנן ולהמציא את הצעד הבא. ישראל הינה מובילה עולמית בתחום השימוש במקורות מים חליפיים והניסיון הנצבר בתחום זה הינו רחב, ייחודי לישראל ועובדה מוכרת וידועה במדינות אחרות.

מתקן התפלת מים, אשקלון. ShutterStock
מתקן התפלת מים/ShutterStock

למה ללמוד .B.Sc בהנדסת תעשיות מים באקדמית כנרת?

תכנית הלימודים באקדמית כנרת מותאמת בדיוק לאותם צרכים של תעשיית המים המקומית, הן בהווה והן בעתיד. התעשייה מנסה בכל עת להרחיב את פעילותה גם מחוץ למדינה, מתוך ההבנה כי למדינות מפותחות ולמדינות מתפתחות יש צרכים שונים ויכולות שונות. הניסיון הרב שנצבר בישראל מאפשר את יצירת הקשרים והכניסה לשווקים העולמיים, שם מתנהלת פעילות ענפה.

במכללה האקדמית כנרת תוכלו ללמוד תואר חדשני, שפותח בסיוע ותוך שיתוף פעולה נרחב עם תעשיית המים הישראלית. מעבר לעובדה כי מדובר במקצוע בינלאומי, עם ביקוש הולך וגובר, הלימודים יסייעו לכם לייצר קשרי תעשייה הדוקים עם גורמים בכירים ברשות המים הממשלתית ובתעשיית המים הפרטית והזדמנות לפתח קריירה עם שליחות, שכן מדובר כאמור באחד האתגרים המורכבים ביותר במדינה וברחבי העולם.

העבודה בתעשיית המים מאפשרת לכם לבחור בין פיתוח קריירה מקומית לקריירה בינלאומית, כמו גם בין עבודה בשטח לבין עבודה משרדית. האפשרויות ניצבות בפניכם ובעזרת תכנית הלימודים הייחודית של המחלקה והחיבור לצרכים האמיתיים של תעשיית המים, זמן ההשתלבות שלכם בעבודה יתקצר ותהיו מוכנים להזניק את הקריירה לדרך ולהשתלב בדיסציפלינות שונות בהנדסת המים, דוגמת תעשייה, פיתוח, ניהול פרויקטים, חקלאות ועוד.

במסגרת תכנית הלימודים תקבלו קורסי יסוד, בעיקר מתמטיקה ופיזיקה, לטובת בניית תשתית ידע יציבה. מעבר לכך, תלמדו קורסים בסיסיים בהנדסה, כאלה שיאפשרו לכם לפנות לכל כיוון שתרצו בהמשך וקורסי התמחות הכוללים נושאים שעשויים להיות במרכז עיסוקו של מהנדס בתעשיות המים. לסיום, תגישו פרויקט מסכם עם הצעה לפתרון בעיה הנדסית משמעותית.

לפרטים והרשמה>>

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מהייטק ועד למשרדי ממשלה: התואר שיפתח לכם דלת לעולם מרתק ומרגש

בשיתוף המכללה האקדמית כנרת
מאגר המים אשכול. ShutterStock
האתגרים רבים ולא נגמרים. מאגר המים אשכול/ShutterStock
בשיתוף המכללה האקדמית כנרת, בשיתוף המכללה האקדמית כנרת
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully